Jihočeská filharmonie připravila druhý ročník originálního festivalu – přehlídku, nazvanou Jihočeská intermezza. Záměrem tohoto festivalu je vrátit hudbu tam, kde vždy bylo její místo, tedy do historických šlechtických objektů a současně zpestřit letní život památek o čistě klasickou hudbu, která se dosud na objektech kraje příliš nevyskytovala.
Postupně po pět srpnových čtvrtků bude festival Jihočeská intermezza probíhat na hradech a zámcích Rožmberk, Kratochvíle, Zlatá Koruna, Hluboká nad Vltavou a Nové Hrady. Všechny programy jsou koncipovány tak, aby přilákaly zasvěcené i zasvěcené méně, celé rodiny i s dětmi. Hudba bude vybírána spíše vstřícná, program nepřesáhne dobu cca 1 hodiny.
Vyhledávaný český violoncellista pochází z rodiny, kde hudba byla samozřejmostí. Do evropské špičky vstoupil počátkem 90. let 20. století, když vyhrál významné hudební soutěže (Drážďany, Los Angeles a Beethovenův Hradec). Po studiích na pražské HAMU studoval violoncellovou hru v Kolíně nad Rýnem u Borise Pargamenščikova. Je pravidelně zván na světové hudební festivaly (Salzburk, Praha, Bratislava, Edinburgh a další).
Johann Sebastian Bach: Suity pro violoncello (sólo)
Herci z Divadla Husa na provázku
Sólisté (zpěv): Eva Vrbková, Igor Orozovič, Dalibor Buš, Gabriela Vermelho
Jihočeská filharmonie
Dirigent: Vojtěch Spurný
V brněnském Divadle Husa na provázku běžela dvanáct let skvělá inscenace hry dvojice Miloš Štědroň – Milan Uhde Balada pro banditu v režii Vladimíra Morávka. Ta Jihočeskou filharmonii natolik uhranula, že autory, režiséra a protagonisty požádala o souhlas s úpravou hudební složky této hry. Všichni nadšeně souhlasili, aranží se ujal Tomáš Ille, dirigentem byl osvědčený Vojtěch Spurný a výsledek této spolupráce bez nadsázky vyšel.
Diváci v sále, autoři, protagonisté i orchestr s dirigentem byli nadšeni, záznam představení odvysílal Český rozhlas Dvojka a na konci roku 2017 vydal na CD Radioservis.
Martina Janková je Česko-Švýcarská sopranistka, především známá jako mozartovská a barokní interpretka, což dokládá účinkování v Mozartově Da Ponte cyklu pod taktovkou slavného Franze Welsera-Mösta.
Ivo Kahánek si jako interpret nevšední emocionální síly a hloubky získal pověst jednoho z nejpůsobivějších umělců své generace a je mnohými považován za nejlepšího současného českého pianistu.
Výběr z nejlepších světových operních árií
Soubor Artemandoline byl v roce 2001 založen Juanem Carlosem Muñoz a Mari Fe Pavón. Díky studiu původních pramenů se těmto hudebníkům podařilo objevit skutečnou podstatu neobvyklé skupiny hudebních nástrojů - mandolín. Za jejich významný přínos je považován důraz na novátorský a zároveň precizní způsob hry.
Juan Carlos Muñoz a Mari Fe Pavón díky snaze o hlubší porozumění skladbě, podrobnému studiu dobových odborných pojednání, herních stylů a hudebního prostředí slavné éry mandolín přispěli k lepšímu pochopení barokní hudby, jež ve své době ovlivňovala lidské myšlení i konání.
Giuseppe Antonio Brescianello
Domenico Scarlatti
Nicola Matteis
Giuseppe Torelli
Antonio Vivaldi
Lucas Ruiz de Ribayaz
Anonym (18. století, Neapol)
Ondřej Ruml je zpěvák, herec a držitel ocenění Zpěvák roku. Svým albem Ondřej Ruml zpívá Ježka, Voskovce a Wericha (2014) zaujal nejen posluchače, ale i hudební kritiky, kteří ocenili citlivý a zároveň osobitý přístup k úpravám písní, jež mnozí považují za nedotknutelné.
Nový pohled na známé písničky.
Tmavomodrý svět, Svítá, Nebe na Zemi, Kat a blázen, Šaty dělají člověka, David a Goliáš, Klobouk ve křoví, Potopa, Stonožka, Život je jen náhoda, Tři strážníci, Ezop a brabenec